Reklamos kepėjai

lauko reklamos taisyklės – ar žinojote jas?

Lauko reklama

Kiekviena informacijos sklaidos priemonė – televizija, radijas, spauda, lauko reklama, internetas, mobilusis ryšys ar kita – turi savo unikalių savybių, kurios lemia reklaminio pranešimo pobūdį ir turi įtakos jo kūrimo ypatybėms. Nepaisant to, neatsižvelgiant į reklamos priemonės tipą, pagrindinis reklamos kokybę lemiantis kriterijus yra jos efektyvumas. Pagrindiniai parametrai, turintys įtakos efektyvumui, yra reklaminės kampanijos planavimas ir kūrybiškumas. Kalbant apie lauko reklamą, akivaizdu, kad viską lemia ne tik kūrybinė idėja, bet ir pačio reklaminio gaminio dizainas bei techninis idėjos įkūnijimas. Galų gale, kad ir kokia kūrybiška būtų idėja, nesugebėjimas ją pilnai įgyvendinti gali paneigti visas kūrybines pastangas. Taigi, kokios yra pagrindinės lauko reklamos taisyklės?

Trijų sekundžių taisyklė

Nepaisant daugybės tyrimų, publikacijų, begalės dizaino guru priminimų ir tiesiog sveiko proto, viena iš didžiausių reklamos dizainerių klaidų, kuriant lauko reklamą, iškabas, reklaminius stendus, yra klasikinės trijų sekundžių taisyklės nepaisymas.

Kas yra ta trijų sekundžių taisyklė? Tai reiškia, kad naudodami bet kokią lauko reklamą, turime per tris sekundes pateikti informaciją apie prekinį ženklą potencialiems klientams, paslaugas ar produktą. Ši taisyklė ir joje apibrėžiamos „trys sekundės“ yra pagrindinis parametras, kuriant efektyvų lauko reklamos dizainą.

Pavyzdžiui, spaudoje žmogus mato reklamą vartydamas žurnalą. Konkrečiame puslapyje su reklama jis gali praleisti tiek laiko, kiek jam pačiam atrodo reikalinga, puslapiui peržiūrėti. Jis gali tik žvilgtelėti į reklaminį blokelį, o gali jį detaliai išnagrinėti ir perskaityti visą tekstą, užsirašyti adresą ir telefono numerį. Be to, jis gali bet kada grįžti prie reklaminės žinutės.

Deja šių galimybių nėra, naudojant lauko reklamą. Visi lauko reklamos produktai: tūrinės raidės, led reklama, šviesdėžės, iškabos, pilonai ir visa kt., yra gatvėje, kur žmonės beveik visada juda, skuba, kiekvienas turi savo kelionės tikslą. Jie sutelkia dėmesį į savo kelionę ir daugiausia dėmesio skiria savo saugumui bei galimybei sutaupyti brangaus laiko. Žinutė turėtų būti paprasta, trumpa, su aiškiai akcentuojama pagrindine mintimi, ar tai būtų kvietimas, ar naujos akcijos pateikimas. Svarbu, kad maketas pateiktą mintį papildytų. Taip pat, kad būtų parenkamos tinkamos spalvos, išlaikomas spalvų kontrastas.

Lauko reklamos taisyklės

Dažniausiai lauko reklamos susideda iš 4 skirtingų elementų, kad potencialiam klientui būtų lengviausia įsidemėti. Retai lauko reklamos būna statomos matomumo zonoje ir, kaip taisyklė, aplinkos visumoje pastebimos tik periferiniu matymu. Būtent dėl šių dviejų dalykų kontaktinis laikas su reklamos informacija yra labai trumpas. Vadinasi, žmogus neturi laiko perskaityti ilgo teksto, ar atidžiai nagrinėti sudėtingų paveikslėlių, bandydamas suprasti, kas ten yra vaizduojama.

Be to, lauko reklamos perteikiamos informacijos pasiekiamumą apsunkina ir vienkartinis šios informacijos pateikimo būdo naudojimas, ypač jei žmogus važiuoja automobiliu ir niekaip negali grįžti prie mirksinčio plakato. Norėdamas užsirašyti telefoną, jis turės pasikliauti tik savo atmintimi.

Išvada paprasta – išorinės reklamos maketai turėtų būti pakankamai paprasti tiek formos, tiek turinio atžvilgiu, naudojami daugiausia 4 skirtingi elementai makete, kad vartotojas galėtų per 3 sekundes suprasti visą mintį. Pavyzdžiui: šūkis/žinutė, prekinis ženklas, ar veiklos sritis, internetinės svetainės adresas ir akį traukiantis vaizdinys.

reklamos-gamyba-tentai

Atstumas ir milžiniškas dydis

Kitas reikšmingas skirtumas tarp lauko reklamos ir kitų reklamos priemonių yra atstumas, nuo kurio suvokiama informacija. Žurnalą vartantis asmuo jį laiko pakankamai arti savęs. Tipiškoje lauko terpėje reklama matoma ir suvokiama iš dešimčių ar net šimtų metrų atstumo. Akivaizdu, kad šiuo atveju asmuo gali suprasti tik didelius užrašus, kontrastingus vaizdus ir ryškias spalvas. Vienareikšmis informacijos plakate suprantamumas yra būtina sąlyga reklaminio pranešimo veikimui.

Norėdami įsitikinti, ar žmogus gatvėje galės suprasti vaizdo detales ir prasmę bei visiškai perskaityti jam siūlomą tekstą, išspausdinkite maketą ant A5 formato lapo ir peržiūrėkite jį pilnai ištiestos rankos atstumu. Jei žiūrėdami į maketą nepatiriate vizualinio diskomforto, galite būti tikri, kad Jūsų reklama bus matoma gatvėje.

Aplinka

Kitas svarbus skirtumas tarp lauko reklamos ir kitų žiniasklaidos priemonių yra aplinka, kuri labai blaško. Atkreipkite dėmesį į tai, kas yra aplink reklaminį gaminį – medžius, namus, kitas reklamines konstrukcijas. Visa tai turi skirtingą dydį, formą, spalvą, o gautas margas fonas gali visiškai sutrikdyti Jūsų reklaminio gaminio nešamos informacijos suvokimą. Dar atsižvelkime į objektus, kurie yra reklaminio gaminio priekyje, reguliariai besikeičiantį gatvių apšvietimą, metų laikų kaitą – tikriausiai jau pradedate suprasti, kad tokiomis sąlygomis ne kiekviena lauko reklama galės atrodyti naudinga ir efektyviai perteikti Jūsų svarbią informaciją potencialiems klientams.

Norėdami išvengti tokio pobūdžio rūpesčių, turite atidžiai apsvarstyti spalvų pasirinkimą ir vaizduojamos informacijos detalumo laipsnį. Akivaizdu, kad mėlynas plakatas giedro pavasario dangaus fone bus vos pastebimas, o smulkių detalių prisotintas paveikslas žiemą susilies su persipynusiomis plikomis medžių šakomis.

Bet kurio lauko reklamos dizainerio užduotis yra sukurti reklaminį gaminį, kuris išsiskirtų iš supančios erdvės. Tačiau net ir didelė patirtis ne visada gali padėti. Norėdami išvengti reklamos ir aplinkos nesuderinamumo, patariame atlikti reklaminio gaminio maketo ir vietos nuotraukos fotomontažą. Naudodamiesi skirtingomis nuotraukomis galėsite aprėpti visus planuojamos reklaminio gaminio variantus ir išvengti atitinkamų klaidų.

Žinoma, dizainas vaidina didžiulį vaidmenį gerinant lauko reklamos suvokimą. Nepaisant to, kokia didžiulė techninio įgyvendinimo svarba, reklamos dizainas yra svarbesnis norint sukurti efektyvią, naudingą lauko reklamos produktą. Fantazuokite, eksperimentuokite, tačiau jokiu būdu nepamirškite svarbiausių lauko reklamos ypatybių ir keliamų reikalavimų. Puiki idėja ir sumanus dizainas daro stebuklus.